vineri, 19 mai 2017

Sfarsitul unei faze. Inceputul alteia.

După alegerile din iunie 2016, eu şi PNTCD Mizil am primit un mandat foarte clar de la electoratul mizilean: cel de AVERTIZOR. Am intrat ȋn consiliul local, dar nu am prezentat suficientă ȋncredere pentru o implicare decizională importantă.

Am constatat, la foarte scurt timp după alegeri, că situaţia financiară a Primariei Mizil este mult mai proastă decât ne imaginam. Arieratele erau mari, ȋntârzierea plăţii salariilor devenise o regulă, plata ratelor la ȋmprumuturile bancare se făcea frecvent după termenul scadent. Riscul ca Primaria Mizil să intre ȋn insolvenţă era unul cât se poate de real.

In aceste condiţii, oricine putea să ajute la depăşirea acestui moment delicat era binevenit. M-am alăturat şi eu demersurilor ce aveau ca scop ȋnsănătoşirea financiară a primăriei. Timp de câteva luni, toată lumea a tras ȋn aceeaşi direcţie: primar, consilieri locali, persoane din conducerea primăriei. La sfârşitul primului trimestru din 2017, Primăria Mizil a fost stabilizată financiar.

Vreau ca un lucru să fie foarte clar: nu ȋmi arog nici un merit pentru această reuşită. Acţiunile au fost comune, ȋn echipă, şi fiecare a venit cu soluţii. Eu am fost doar o rotiţă dintr-un mecanism care a funcţionat foarte bine.

Lucrurile au mers foarte bine până la ȋnceput de aprilie 2017. Deja ȋncepusem anumite demersuri, menite să aducă lucruri concrete pentru cetăţenii Mizilului, cum ar fi reducerile de taxe pentru firme (prin zonarea de la sfarşit de 2016) sau o noua componenţă a Adunarii Generale a Acţionarilor la Salub Interserv. Dar, cumva, totul s-a curmat brusc la ȋnceput de aprilie 2017.

Momentul cheie a fost bugetul pe 2017. Era un moment unic pentru a prezenta un buget pentru dezvoltarea Mizilului, având la baza o altă filozofie. Din păcate, executivul ne-a prezentat ȋncă un buget al sărăciei, cum au fost toate cele ale fostei administraţii. In loc de a aloca fonduri pentru investiţii care sa schimbe faţa oraşului, am alocat bani pentru mărirea salariilor. In timp ce costurile suplimentare pentru plata salariilor sunt de 60.000 lei/lună (660.000 lei ȋn 2017, aferent perioadei februarie – decembrie 2017), fondurile alocate investiţiilor noi sunt de doar 80.000 lei ȋn tot anul 2017.

Cam din acel moment, lucrurile nu au mai funcţionat ca ȋnainte. M-am ȋntrebat care au fost motivele, dar nu am găsit nici un răspuns credibil.

O precizare: nu regret că m-am implicat ȋn acţiunile de ȋnsănătoşire financiară a Primărie Mizil. Era nevoie, ȋn toamna anului trecut, de toţi cei capabili să aducă soluţii. Consider că ar fi fost o laşitate din partea mea să stau deoparte. Dar acea perioadă a trecut, iar riscul ca Primăria Mizil să intre ȋn insolvenţă este acum practic zero.

Acest risc dispărând, a fost momentul să mă ȋntreb care este rolul meu ȋn consiliul local. Modul cum văd eu lucrurile este diferit de modul cum le văd ceilalţi consilieri şi primarul Mizilului. Nu spun că cineva are dreptate şi cineva se inşeală; pur si simplu, viziunea asupra căilor de urmat este diferită.

_____________________________________


Date fiind toate cele de mai sus, am hotărât să revin la mandatul primit de la electorat ȋn iunie 2016. Principala mea misiune va fi să vă ţin la curent cu ceea ce se ȋntâmplă ȋn consiliul local, atât cu lucrurile bune, cât şi cu ȋncercările altor aleşi locali de a folosi mandatul primit de la electorat pentru obţinerea unor foloase personale. Mi se pare că mulţi dintre cei care vorbeau de transparenţă ȋn campania electorală, au uitat de ea sau sunt de-a dreptul iritaţi când li se reaminteşte.

In paralel, voi veni cu câteva iniţiative ȋn Consiliul Local. Toate vor urma o procedură transparentă (cu componenta de consultare publică) şi nu vor fi introduse pe ordinea de zi ȋn ultimul moment. Forma finală a fiecarei initiaţive va ţine cont de rezultatele consultării publice.

In sfarşit, voi ȋncerca, ȋmpreună cu persoanele care au fost pe lista de candidaţi ai PNTCD Mizil pentru consiliul local, să promovez anumite proiecte ȋn sistem integral privat, fără a implica Primăria şi Consiliul Local Mizil. Sunt conştient că nu vom avansa la fel de repede, dar sper ca rezultatele să fie incomparabil mai durabile. In saptămânile urmatoare voi reveni cu mai multe detalii referitoare la aceste demersuri.

_____________________________________


Sunt convins că primarul Mizilului şi toţi cei din Consiliul Local Mizil işi doresc ca mizilenii să aibă o viaţă mai bună. Cred că toţi sunt de bună credinţă. Căile sunt ȋnsă diferite. Nu vreau să primesc laude pentru realizari care nu ȋmi aparţin şi nu vreau să fiu considerat responsabil pentru nerealizări care nu sunt ale mele. Consider ca această detaşare, care stabileşte foarte clar locul fiecăruia, este ȋn beneficiul mizilenilor.


Minea Claudiu-Remus
Consilier local
Preşedinte PNTCD Mizil

Un comentariu:

  1. Mandatul pe care l-ati primit a fost clar numai ca electoratul care se poate stringe in jurul dumneavoastra si al PNTCD este destul de mic la Mizil ( deocamdata ); asta si pentru ca majoritatea electoratului nu poate gindi mai departe de o aruncatura de bat . Este o constatare si nu un repros . Asta este ceea ce ne separa acum ca electorat si ca oameni care se implica in administratia publica ; mentalitatea . Exista inca o majoriate care considera ca i se cuvine care se simte confortabil sa traiasca din bani publici ( multi ) fara sa justifice transparent cheltuirea lor . E foarte simplu sa construiesti bugete pe baza emiterii de acte normative care contravin bunului simt . Mediul privat incearca sa creeze valoare adaugata pe principii concurentiale ; in mediul bugetar banii se string altfel ; cu japca legala . Oamenii au tratat dintotdeauna locul de munca ,,la stat ,, ca fiind unul caldut si sigur . Mai ales cei incapabili sa se descurce in mediul concurential . Unde mai pui ca cei care ( au pretentia ca ) ne conduc incurajeaza nu piata libera ci structurile in care banii publici se pot sifona si in care se pot angaja toti cei care nu fac fata mediului concurential .
    Un astfel de mod de gindire a dus bugetul orasului la situatia in care a fost preluat in iunie 2016 . Acum salariile si ratele pot fi platite la timp ; este o situatie mai buna decit cea de dinainte . Dar activitatea unei primarii nu trebuie sa se rezume doar la atit ; o primarie exista nu pentru functionarii care o compun ci pentru cetateni . Asta este ratiunea fireasca. Din pacate functionarii publici din structurile statului o inteleg altfel ; anume ca este important sa isi asigure bugete din care primordial sa isi poata plati salariile ( salarii al caror nivel este stabilit nu de cetateni ci de guvernanti si parlamentari imbecili ) . Dovada : bugetul actual al orasului Mizil . El poate asigura plata salariilor functionarilor ( care astazi sint chiar cu 10% mai multi decit in iunie 2016 ) si atit . Sint mai multi functionari pentru ca cetatenii orasului i-au angajat ? Nu . Sint mai multi pentru ca solicitarile cetatenilor sint mai mari ? Nu . Sint mai multi pentru ca procesul electoral la nivelul orasului Mizil a fost viciat de practici nefiresti care le creeaza celor ce ajung in functii publice ,,obligatii,, fata de ,,sustinatori ,,.
    Nu trebuie sa ne facem iluzii ; salariatii primariei Mizil se vor face ca muncesc intr-un proiect investitional de 80.000 lei in timp ce vor consuma
    salarial ( numai pentru maririle de salarii facute din condei de un guvern si un parlament imbecil )..... 660.000 lei in plus . In fond marirea aceasta de salarii o vor suporta membrii guvernului si ai parlamentului din rente viagere de la mumele lor si nu cetateanul roman .
    Sustin orice initiativa privata sanatoasa si utila . Astept cu nerabdare si interes demisionari din sistemul bugetar care sa se alature ( nu pentru a capusa si a crea diversiune ci pentru a creste si dezvolta prin aport de sudoare ).

    Adrian Popescu

    RăspundețiȘtergere